tiderna förändras

tänk för typ 20 år sen när jag öppnade paket på julafton eller födelsedag och jag fick en hembroderad duk eller hemstickade sockor av farmor/mormor i presenten.... detta hurrade jag ju inte mkt för....då. Nu blir jag väldigt glad för allt handarbete de gör...dukarna jag fick finns kvar och idag är jag väldigt glad för dessa. Förra året bad jag min ffarmor sticka strumpor till mig. Nu är det annorlunda, nu är det jag som är stick och virk nörd...och jag måste verkligen säga nörd...jag tar varje ledig minut till att utöva mitt intresse. Symaskinen och jag är fortfarande inte överens alls....tror att den känner när jag kommer i närheten och tråden trasslar sig då automatiskt:-D
Nu är det jag som "plågar" min familj och mina vänner med stickat, virkat och broderat. Jag tycker det är roligt, men vet att det kanske inte är lika kul att få det. I många år hade jag en spik uppe där jag hängde upp det jag fått när den personen kom på besök. Hade jag fått en broderad tavla hängde jag upp den på kroken när personen kom:-)
Det är ett tips till alla er när jag kommer på besök:-) Jag tror inte J heller kommer uppskatta alla virkade och stickade grejer han får av mig, men som sagt...än kan han ju inte prata så då tar jag förgivet att han tycker om dom;-)
hörs snart!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöholm

Hej, jag kommer också ihåg alla sådana saker de var inte alls kul men nu känns det väldigt personligt och omtänksamt när man får egen gjorda saker :-) jag tror att j uppskattar alla grejer du gör åtminstone tills han börjar prata ;-) tyvärr är det väl från barn man får höra sanningen, jag har en dotter hemma som inte drar sig för att tala om du vad hon tycker och tänker men det kommer i alla fall från hjärtat :-)) Kul att du börjat blogga igen saknade något bra att läsa nu när jag går hemma. Måste vara hög tid för en fika snart :-) kram Jossan

2011-09-12 @ 20:05:29
Postat av: malin

haha va söt du e stina:)

2011-09-13 @ 10:44:47
URL: http://fotomedmalin.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0