dagis

Trodde inte nån läste min blogg längre, men fick veta igår att några gör det iaf, så här kommer en uppdatering. Nu har vår lilla kille blivit stor och börjat på dagis. Inskolningen började 1/2 och det gick bra. Det var på tredje dagen när jag skulle lämna honom en halvtimme själv där som det brakade ihop.....vi hade nämligen inte talat om att nån skulle hämta honom sen, vilket resulterade i mkt gråt :-( Denna vecka har vi kört mantran för honom att mamma vinkar på mörgonen, du ska äta lunch och sova och sen kommer pappa och hämtar....sakta med säkert har det gått bättre och bättre och i fredags gick det kanon....nu vill han ju inte hem istället...
I torsdgs kom slutatde jag tidigare på jobbet och tänkte att jag skulle åka och hämta honom, vi hade ju sagt att pappa skulle hämta så det var ju inte sådär jätteroligt att mamma stövlade in på dagis och dessutom en timme tidigare än pappa skulle ha kommit.... det hämnades Joxon på mamma genom att jag fick jaga honom runt hela dagis, villle inte sätta på sig kläderna...jag fick bära en skrikande joxon till bilen och sen skrek han pappa tills vi kom hem... men summan av veckan är kanon på dagis!!!!
Dessutom har lilla hjärtebarnet hittat den berömda treårstrotsen...och åh vad härlig den är för föräldrarna:-S
På onsdag blir det kanlas då J ska fira sin första födelsedag hos oss!!! ( betyder det att vi oxå måste köpa ngt då eller är det sånt som bara ligger på mor och far föräldrar;-)) Nädå han ska nog få ett par jeans av sina föräldrar....då blir han nog glad efter som han vägrar ha på sig ngt annat....men det går att locka på vissa saker ändå har vi märkt..:
- Ska du sätta på dig din fina svarta fodrade jeansoverall nu.... - Ta på dig dina mjuka svarta jeans.... - Här har du jeansskorna, dom måste man ha när det blir kallt:-)
Må gott!!!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Skoj att det går bra på dagis,mindre roligt att ni kommit till 3-års trotts men jag lovar den går över & blir värre med åren/kram kram

2012-02-12 @ 17:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0